Balkanski Kartel: Vladari svetskog podzemlja

Kako su Balkanski Kriminalci Razradili Glavnu Šemu Šverca Kokaina?

Balkanski karteli danas dominiraju svetskom trgovinom kokainom, uspostavljajući kompleksnu logistiku šverca droge iz Južne Amerike u Evropu. Policija širom sveta pokušava da drži korak sa njima, ali uspeh balkanskih kriminalaca i dalje raste.


Jedan od ključnih igrača u ovoj priči je Slobodan Kostovski, srpski državljanin, koji je 2018. godine pobegao iz brazilskog zatvora i vratio se u Evropu. Kostovski je uhapšen u avgustu prošle godine u Beogradu zbog šverca 2,7 metričkih tona kokaina iz Brazila, zaplenjenih na jedrilici u blizini Kanarskih ostrva.

Foto: Freepik.com

Uspon Balkanskih Kartela

Povratak Kostovskog poklopio se sa povoljnim trenutkom za trgovinu kokainom u Evropi. Proizvodnja kokaina u Južnoj Americi značajno je porasla tokom poslednje decenije, a balkanski trgovci su bili savršeno pozicionirani da zadovolje evropsku potražnju. Danas, balkanski kriminalci dominiraju logistikom transporta kokaina iz laboratorija u Andima do uličnih prodavaca u evropskim gradovima poput Pariza, Londona i Berlina.

Balkanski karteli su uspostavili široku mrežu kontakata u balkanskoj dijaspori sa obe strane Atlantika i infiltrirali se u sistem pomorskog transporta, koji obavlja 90% svetske trgovine robom. “U snabdevanju evropskog kontinenta velikim pošiljkama, glavna je grupa s Balkana”, rekao je Ivo Silva, detektiv brazilske federalne policije.

Za razliku od meksičkih i kolumbijskih kartela, balkanski karteli funkcionišu u malim, mobilnim ćelijama koje su vrlo tajne i sposobne da prenesu velike količine kokaina. “Balkanski kartel ne postoji kao stroga hijerarhijska struktura”, rekao je bivši zvaničnik DEA. “Tu nema ‘kuma’.”

Foto: Freepik.com

Balkanski kriminalci su postali ključni igrači u globalnoj trgovini kokainom. Prošle godine, evropske agencije zaplenile su rekordnih 9,11 metričkih tona kokaina povezanog s balkanskim kriminalcima. U belgijskoj luci Antverpen zaplenjeno je 116 metričkih tona, dok je holandska carina zaplenila skoro 60 metričkih tona kokaina.

Duga istorija pomorstva i krijumčarenja na Balkanu pomogla je balkanskim kriminalcima da se učvrste u trgovini kokainom. Luka Bar u Crnoj Gori postala je ključna tranzitna tačka za šverc narkotika iz Južne Amerike.

Međunarodni Uticaj

Balkanski karteli rade sa kriminalcima iz raznih zemalja, uključujući Izrael, Holandiju, Švedsku, Dominikansku Republiku i kineske trijade. Međutim, uglavnom izbegavaju Sjedinjene Države zbog dominacije meksičkih kartela i strožeg policijskog nadzora.

Balkanski kartel sada ima snažno prisustvo u Latinskoj Americi. U Kolumbiji, vlasti su zabrinute zbog uticaja balkanskih kartela, koji su uspostavili operativne ćelije u Bogoti, Medeljinu i Santa Marti.

Foto: Pixabay.com

Jedan od najvećih uspeha u borbi protiv balkanskih kartela dogodio se 2019. godine kada su vlasti u Filadelfiji zaplenile 20 tona kokaina sa kontejnerskog broda na putu za Roterdam. Uhapšeno je nekoliko crnogorskih članova posade, što je ukazalo na duboku infiltraciju balkanskih kartela u industriju okeanskog transporta.


Uspon balkanskih kartela u globalnoj trgovini kokainom predstavlja veliki izazov za međunarodne policijske snage. Njihova sposobnost da se infiltriraju u sve karike lanca snabdevanja i organizuju velike operacije šverca čini ih nezamenjivim igračima u odnosu na druge kriminalne grupe. Policija nastavlja da prati njihov rast i pokušava da se izbori sa njihovim sve većim uticajem na svetskom tržištu kokaina.

 

 

Izvori: Vijesti, Kurir, Balkan Insight, Koha, Reuters

Related articles

ZA SUBVENCIONISANJE KUPOVINE ELEKTRIČNIH I HIBRIDNIH VOZILA 294 MILIONA DINARA

Ministarstvo zaštite životne sredine saopštilo je danas da je Vlada donela Uredbu o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih vozila na električni i hibridni pogon. Za nabavku mopeda i lakog tricikla predviđeno je da se dodeli subvencija u iznosu od 250 evra, a za motocikl, motocikl sa bočnim sedištem, težak tricikl, lak i težak četvorocikl […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *