Sve veći broj građana Srbije prelazi na digitalne platforme za plaćanje računa, a trend smanjenja poseta blagajnama Elektroprivrede Srbije (EPS) postaje sve očigledniji. Prema zvaničnim podacima, čak 87 odsto korisnika račune za električnu energiju plaća putem portala “Uvid u račun”, poslovnih banaka ili Pošte Srbije, dok svega 13 odsto još uvek koristi blagajne EPS-a.
Od 1. novembra, EPS će postupno ukidati rad blagajni u svojim poslovnicama kao deo šire strategije koja ima za cilj unapređenje efikasnosti i smanjenje troškova kroz digitalizaciju usluga. Ovaj proces će trajati postepeno, a korisnici će biti motivisani dodatnim pogodnostima.
Popust za korisnike digitalnih usluga
Kao dodatni podsticaj za prelazak na elektronsko plaćanje, EPS će uvesti popust od 30 dinara za korisnike koji svoje račune budu plaćali putem portala ili aplikacije “Uvid u račun”. Ovaj popust će važiti u periodu od 1. novembra 2024. do 30. oktobra 2025. godine, čime će korisnici eliminisati trošak provizije.
Za one koji se i dalje odluče za plaćanje putem šaltera Banke Poštanske štedionice, EPS je omogućio umanjenje provizije u iznosu od 30 dinara tokom narednih šest meseci.

Elektronski račun donosi dodatne pogodnosti
EPS je ranije uveo i popust od 50 dinara za sve korisnike koji pređu na elektronski račun, što je dodatno doprinelo rastu broja korisnika ove usluge, koji sada premašuje 600.000. Na portalu i aplikaciji “Uvid u račun”, građani mogu pratiti potrošnju i uplate unazad tri godine, kao i pristupiti raznim korisnim informacijama.
Iako se broj transakcija na blagajnama značajno smanjuje, poslovnice EPS-a će i dalje biti dostupne za pružanje svih potrebnih informacija o ugovorima i računima, kao i za podnošenje reklamacija.