U Hanoveru danas počinju ključni pregovori između menadžmenta kompanije Folksvagen i sindikata, u trenutku kada se kompanija suočava sa ozbiljnim finansijskim pritiscima. Ove pregovore, koji se održavaju u zamku Herenhauzen, prati napetost zbog potencijalnog smanjenja broja zaposlenih i zatvaranja fabrika u Nemačkoj.
Sindikati u borbi za prava radnika
Sindikat IG Metal, jedan od najmoćnijih sindikata u Nemačkoj, odlučno je poručio da će se boriti protiv bilo kakvih otpuštanja. Cilj sindikata je da zaštiti oko 130.000 radnika Folksvagena u Nemačkoj i obezbedi povoljnije uslove u novim ugovorima. Sindikat je već najavio da neće dozvoliti lako smanjenje broja radnih mesta.
“Nećemo dozvoliti da radnici plate cenu korporativnih odluka,” izjavio je jedan od predstavnika sindikata pred početak pregovora.
Restrukturalizacija neophodna zbog konkurencije
Menadžment Folksvagena tvrdi da se kompanija nalazi u nepovoljnom položaju u odnosu na konkurente iz Evrope i Kine, prvenstveno zbog visokih troškova energije i rada u Nemačkoj. Arne Majsvinkel, šef brendova Folksvagena, istakao je da je restrukturalizacija neizbežna kako bi kompanija opstala na tržištu. “Situacija je ozbiljna,” dodao je on, ukazujući na potrebu za smanjenjem troškova.
Značajno smanjenje radnih mesta na pomolu?
Prema izveštaju nemačkog portala Menadžer, Folksvagen razmatra mogućnost ukidanja do 30.000 radnih mesta u Nemačkoj. Ove drastične mere deo su šireg plana smanjenja investicija i troškova, koji bi mogao da smanji broj radnika za gotovo četvrtinu. Menadžment kompanije veruje da su ovi potezi nužni kako bi Folksvagen ostao konkurentan na sve zahtevnijem globalnom tržištu.
Oliver Blume, izvršni direktor Folksvagena, nedavno je izjavio da se ekonomska situacija u Evropi dodatno pogoršala i da novi dobavljači ulaze na tržište, što dodatno komplikuje položaj kompanije. “Nemačka zaostaje u pogledu konkurentnosti, i mi kao kompanija moramo sada delovati dosledno,” poručio je Blume.
Ishod ovih pregovora imaće veliki uticaj ne samo na radnike Folksvagena, već i na širu automobilsku industriju u Nemačkoj. Kako će se situacija dalje razvijati, ostaje da se vidi, ali su ulog i posledice očigledno veliki za sve uključene strane.