GEJMING KOMPANIJE OPTUŽENE ZA NAMERNU OBMANU POTROŠAČA

Evropska potrošačka organizacija podnela žalbu Evropskoj komisiji zbog praksi u video-igrama.

Navode decu na neumereno trošenje

Evropska potrošačka organizacija BEUC podnela je žalbu Evropskoj komisiji (EK) u kojoj optužuje vodeće kompanije u gejming industriji da svesno obmanjuju potrošače, uključujući i decu, podstičući ih da troše prekomerne iznose novca u video-igrama.

Prema BEUC-u, ove kompanije koriste taktike manipulacije koje podstiču potrošače na kupovinu kroz virtuelne valute, prenosi portal Euraktiv. Ove valute su digitalni predmeti poput dragulja, poena ili novčića, koji se kupuju pravim novcem unutar igara ili putem platformi za aplikacije.

Zabrinjavajući efekti na maloletnike

Organizacija ističe da je posebno alarmantno to što deca nisu dovoljno svesna pravih troškova koje virtuelne valute predstavljaju. Prema izveštaju Teh Kranča, prosečno dete u Evropi troši 39 evra mesečno na kupovinu u video-igrama, što izaziva dodatnu zabrinutost u vezi sa uticajem ovih praksi na mlade.

Foto: Freepik.com

Najmoćnije kompanije pod lupom

Među optuženim kompanijama su neka od najvećih imena u gejming industriji, uključujući Aktivizn Blizard, Epik Gejms, Elektronik Arts i Ubisoft. Ove kompanije su kritikovane zbog korišćenja tzv. “manipulativnih taktika” kako bi podstakle igrače, naročito mlađe, na prekomernu potrošnju u igrama.

Predlog za regulaciju virtuelnih valuta

BEUC je predložio Evropskoj uniji da razmotri mogućnost potpune zabrane korišćenja virtuelnih valuta u video-igrama ili da uvede stroga ograničenja njihovog korišćenja. Takva regulativa bi značajno smanjila prihode ovih kompanija, koje su ostvarile ogromne profite od ovih praksi.

Prema podacima, čak 84 odsto maloletnika u Evropi uzrasta od 11 do 14 godina redovno igra video-igre, dok je gejming industrija tokom 2020. godine ostvarila prihod od čak 50 milijardi dolara samo od kupovine virtuelnih valuta unutar igara.

Foto: Freepik.com

Pritisak na gejming industriju

Ovo nije prvi put da se gejming kompanije suočavaju s kritikama zbog svojih poslovnih modela. Sve veći pritisak dolazi od strane organizacija za zaštitu potrošača i roditelja koji smatraju da su trenutne prakse nepravedne prema mlađim igračima. Uvođenje strožih pravila moglo bi značajno da promeni način na koji kompanije ostvaruju prihode, ali i da zaštiti najranjivije grupe potrošača.

Evropska komisija će razmotriti žalbu, a gejming industrija bi se mogla suočiti s ozbiljnim posledicama ukoliko dođe do usvajanja novih regulativa.

 

 

 

 

Dnevnik

Related articles

BORBA SA STRESOM I ANKSIOZNOŠĆU ZABRINjAVAJUĆA KOD MLADIH Razgovorom i savetovanjem se može mnogo toga rešiti

Društveni dijalog na temu mentalnog zdravlja mladih, ali i panel diskusije o njihovom identitetu u nesigurnom svetu, te uticaju digitalizacije u komunikaciji, bile su ključne teme jučerašnje konferencije održane u prostorijama Omladinskog centra OPENS, namenjene nastavnicima, psiholozima, psihijatrima, volonterima nevladinih zajednica, ali i predstavnicima državnih institucija. Jedan od povoda bilo je i istraživanje KOMS-a (2023), […]

Žensko preduzetništvo u Kraljevu: „Iza izazova kriju se prilike“

U poslednje vreme, sve više žena u Kraljevu se odlučuje da pokrene sopstveni biznis, pretvarajući svoje hobije u unosne poslove. Njihove priče o izazovima, preprekama i uspehu su inspirativne i pokazuju snagu ženskog preduzetništva. Podaci Nacionalne službe za zapošljavanje otkrivaju da čak 57% nezaposlenih koji su ove godine odlučili da pokrenu svoj biznis u Kraljevu […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *