GENETIKA NIJE JEDINI KRIVAC ZA SEDU KOSU: Evo koji su mogući razlozi i šta radite pogrešno

Čim se pojavi prva seda kosa, mnogi ljudi odmah počinju da farbaju kosu Ali umesto da se prerano oprostite od prirodne boje kose, trebali bi najpre da proverite krvne vrednosti, pogotovo dok ste mladi jer razlog pojave sedih često može biti nedostatak hranjivih materija.

Foto: dnevnik.rs / Pixabay.com

Dakle za sedu kosu nije odgovorana samo genetika. Za boju kose odgovoran je pigment melanin. Međutim, u starijoj dobi ćelije u korenu dlake više ne mogu dovoljno da proizvode aminokiselinu tirozinskog tipa iz koje se sintetiše melatonin.

Rezultat je da kosa postupno gubi boju. U zavisnosti od vaših predispozicija, seda kosa može se pojaviti rano ili kasno. U slučaju prvog, međutim, iza toga može stajati i nedostatak hranjivih materija, piše Novi list.

 

Vitamin B5 / pantotenska kiselina

Vitamin B5 štiti kosu od oštećenja i aktivira važne metaboličke procese u korenu kose. Nedostatak, s druge strane, može dovesti do toga da se ne formira dovoljno pigmenata boje i da kosa postane seda. Puno vitamina B5 nalazimo u životinjskim proizvodima kao što su govedina, riba ili mleko.

Vitamin B12

Budući da se nutrijent nalazi skoro isključivo u životinjskim proizvodima, ljudi koji jedu vegansku ili vegetarijansku hranu posebno se moraju boriti s nedostatkom. To ne samo da utiče na sedu kosu, već takođe može uzrokovati gubitak kose, umor, probleme s koncentracijom i trnce u nogama.

Vitamin D

Proizvodnja melanina takođe može biti poremećena ako je unos vitamina D premali. Ostali simptomi mogu uključivati gubitak kose, umor i bolove u telu. Međutim, nutrijent se teško može uneti hranom. Zapravo, koža najbolje apsorbuje vitamin D od sunca, ali to može samo ako nije naneta krema za sunčanje. Budući da se ne preporučuje intenzivno sunčanje bez zaštite od sunca, nakon savetovanja s lekarom, u slučaju nedostatka, bolje je koristiti odgovarajući dodatak ishrani.

Foto: dnevnik.rs / Pixabay.com

Bakar

Nedostatak bakra takođe može dovesti do sede kose, jer bez nutrijenata ne može se proizvesti tirozin, a time ni melatonin. Bakar je sastavni deo proteina tirozin kinaze, koji je takođe uključen u pigmentaciju kose. Posebno veliku količinu bakra sadrže banane, indijski oraščići, kafa, zeleni čaj i soja.

Omega-3 masne kiseline

Našem telu potrebne su nezasićene omega-3 masne kiseline za razne metaboličke procese. Takođe štite ćelijsku membranu, što znači više sjaja, gušći rast kose i zaštitu pigmenata boje za kosu. Omega-3 masne kiseline uglavnom se nalaze u ribi, ulju repice, lanenom ulju i orašastim plodovima.

Related articles

DA LI STE SPREMNI ZA NOVE SEMAFORE? Razmatra se ČETVRTO SVETLO, a nikada ne biste pogodili koje je BOJE i ČEMU SLUŽI

Crvena za zaustavljanje, zelena za kretanje i žuta za pripremu za zaustavljanje ili se pripremite za polazak. Ovako funkcionišu semafori od 1920-ih, što je čak i kodifikovano međunarodnim sporazumom kako bi se osiguralo da se ne dese nezgode i da, na primer, vozač iz Evrope u potpunosti razume signale u Tokiju. Tokom prošlog veka tehnologija […]

POTPISAN PROTOKOL O SARADNjI SOMBORA I TREBINjA Privrednici tragom Dučića i umetnika

SOMBOR: Tokom svoje posete zapadu Bačke, šef Predstavništva Republike Srpske u Srbiji Mlađen Cicović i gradonačelnik Sombora Antonio Ratković dogovorili su potpisivanje protokola o saradnji između Sombora i Trebinja. Nakon sastanka Cicović je izjavio da je na sastanku bilo reči o projektima i mogućim obilicima saradnje, te da je Sombor zainteresovan za saradnju sa Trebinjem, […]

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *