Google uskoro planira da dramatično promeni način na koji pretraga funkcioniše, zahvaljujući sve većem uticaju veštačke inteligencije. Novi AI modeli, poznati kao Gemini, doneće potpuno nov pristup u organizaciji pretrage, ostavljajući tradicionalnu listu linkova iza sebe i kreirajući interaktivniji i vizuelno bogatiji izgled rezultata.
Najveća promena biće u načinu kako se rezultati prikazuju – video snimci, forumi poput Reddita i Quore, kao i razni vidžeti, naći će se na vrhu pretraživačke stranice. Ovaj novi pristup pretrazi oslanja se na grupisanje rezultata u različite kategorije, udaljavajući se od dosadašnjeg klasičnog prikaza.
Rhiannon Bell, potpredsednica korisničkog iskustva u Google-u, izjavila je da ova promena predstavlja „značajan iskorak“ u poređenju sa prethodnim formatom. Prema njenim rečima, novi format će za sada biti dostupan samo na mobilnim uređajima i fokusiraće se na upite koji zahtevaju istraživanje i inspiraciju, kao što su na primer ideje za recepte.
Personalizacija pretrage biće jedan od ključnih elemenata nove Google-ove strategije. Lokacija korisnika, kao i drugi podaci, uticaće na rezultate koje Google nudi, iako još nije jasno na koje konkretne podatke se odnosi ova promena.
Kako će nova pretraga uticati na SEO?
S obzirom na uvođenje ovih promena, pitanje koje muči mnoge izdavače i SEO stručnjake jeste kako će se prilagoditi algoritmi za rangiranje u pretrazi. Sa sve većim fokusom na generativnu veštačku inteligenciju, postavlja se pitanje kako će web sajtovi ostati vidljivi i relevantni u ovom novom formatu. Međutim, Google ima dobre vesti za izdavače – u sklopu AI odgovora, hiperlinkovi će sada biti ugrađeni direktno u tekst, omogućavajući korisnicima da lakše dođu do izvora informacija, što bi moglo povećati promet ka web lokacijama.

Još jedna važna novina je dodavanje oglasa unutar AI pregleda, koji će se prikazivati ispod odgovora kada Google proceni da su relevantni za određeni upit.
Veštačka inteligencija očigledno postaje središnji deo Google-ovog razvoja pretrage, a kako vreme bude odmicalo, videćemo kako će se ove promene odraziti na korisničko iskustvo i vidljivost sadržaja na internetu.