Korisnici daljinskog grejanja u Beogradu koji su se tokom proteklog perioda suočavali sa prekidima grejanja zbog kvarova na instalacijama ili podstanicama mogu očekivati umanjenje računa za grejanje. Prema objašnjenju iz “Beogradskih elektrana”, ukoliko je grejanje bilo isključeno samo jedan dan, korisnicima će biti umanjeni računi za dva grejna dana. Ovo je samo jedan od mehanizama kako bi se korisnicima obezbedilo pravično fakturisanje, čak i kada dođe do neplaniranih problema u snabdevanju toplotnom energijom.
Prekid u snabdevanju i bonifikacije
Prema Odluci o snabdevanju toplotnom energijom u Beogradu, korisnici koji su suočeni sa prekidima dužim od 24 časa imaju pravo na bonifikaciju, odnosno umanjenje računa. Iako nije bilo većih sistemskih problema u radu postrojenja, pojedinačni kvarovi povremeno utiču na korisnike, ali ekipe za hitne intervencije brzo rešavaju takve situacije.
U protekloj grejnoj sezoni, postrojenja su radila u dnevnim režimima rada i kontinuirano isporučivala toplotnu energiju. Za 42 dana tokom grejne sezone, postrojenja su radila bez prestanka i snabdevala korisnike energijom, što pokazuje visok nivo pouzdanosti sistema.
Naplate prema novim zgradama i biomasom
Uprkos tome što su mnogi korisnici nezadovoljni što moraju da plaćaju grejanje za kvadrate u kojima ne borave, u Beogradskim elektranama napominju da se od početka primene Zakona o energetskoj efikasnosti novoizgrađeni objekti priključuju na sistem daljinskog grejanja po utrošku energije. Investitori su obavezni da ugrade potrebne sisteme za naplatu po potrošnji toplotne energije u svakom stanu, čime se omogućava da se plaća samo ono što je stvarno utrošeno.
Takođe, kada je reč o grejanju na biomasu, “Beogradske elektrane” koriste prirodni gas kao primarni energent, dok se toplota dobijena spaljivanjem komunalnog otpada u Spalionici “Vinča” koristi za snabdevanje korisnika sa Toplane Konjarnik. Ovaj sistem je važan korak ka smanjenju zavisnosti od uvoza energenata, jer se koristi obnovljivi izvor energije.
Cena grejanja i nova poskupljenja
Iako cena daljinskog grejanja ostaje jedinstvena za sve korisnike, bez obzira na to koji energent se koristi za proizvodnju, u “Beogradskim elektranama” ukazuju da cena nije promenjena u poslednjih nekoliko meseci, osim u oktobru 2024. godine, kada je došlo do povećanja od 9%. Ova korekcija obuhvatila je troškove energetske proizvodnje, a ako bude potrebe za daljim promenama, korisnici će biti pravovremeno obavešteni.
Kada je reč o isključenju sa sistema daljinskog grejanja, najčešće su to stanovi koji se ne koriste. Iako je broj korisnika koji traže isključenje manji nego što je to slučaj sa poslovnim prostorima, u Beogradu je i dalje značajan broj domaćinstava koji ostaju priključeni na sistem.
Daljinsko grejanje u Beogradu nastavlja da funkcioniše kao jedan od najpouzdanijih i najudobnijih načina grejanja, ali i dalje izaziva određene polemike među korisnicima, naročito kada je u pitanju naplata i obim usluga. Iako se tokom zime povremeno javljaju kvarovi, u preduzeću “Beogradske elektrane” ističu da brzo reagovanje i jasno postavljena pravila za umanjenje računa omogućavaju korisnicima da se osećaju zaštićeni, a novi zakon o energetskoj efikasnosti obećava dodatne promene u načinu naplate.