KROZ PROJEKAT „ZAPLOVI SRBIJOM” I BEZDAN DOBIJA MARINU Vezovi za manja plovila

SOMBOR: Proslava Dana grada proteklog vikenda je bila prilika da se među brojnim drugim planovima za ovu godinu, u javnosti plasira i informacija da bi u Bezdanu uskoro trebala da bude izgrađena i marina za manja plovila.

Prema prvim informacijama ova marina bi trebala da ima više od 100-120 vezova namenjenih rečnim nautičarima, što bi nakon nedavne rekonstrukcije prevodnice na Dunavu imalo ogroman uticaj na turizam severne „dunavske kapije Srbije“, odnosno Sombor i njegovu okolinu.

Višedecenijski planovi koji tretiraju rečni nautički turizam učinili su se ne tako davno potpuno „klinički mrtvi“, pošto je na iznenađenje ovdašnje javnosti bez okakvog obrazloženja ukinuta Kapetanija Bezdan, što bi za sobom povuklo“ i neminovno ukidanje carinarnice na Dunavu kod ovog somborskog sela.

Na sreću, Ministarstvo građevinarstva i saobraćaja je ishodovalo promenu, odnosno poništavanje te odluke, a ako je suditi po pojedinostima projekta „Zaplovimo Srbijom”, u čijem okviru bi se i gradila bezdanska marina. Veći brodovi i kruzeri će nizvodno od srpsko-mađarske granice pristajati tek u Apatinu u kojem bi konačno trebalo da zaživi pristanište za putničke brodove.

Foto: dnevnik.rs/ Rekonstruisana prevodnica oživela projekat marine

Trend razvoja nautičkog turizma na ovom delu dunavske obale je aktuelizovan početkom veka, kada je pod nedovoljno razjašnjenim okolnostima somborska lokalna samouprava, odnosno njena turistička organizacija, nabavila dva velika šlepa koji su, ukotvljeni kod spomenika Batinskog bitki dve decenije trunuli iščekujući njihovo, nikad ostvareno, pretvaranje u pristan za željene goste sa gigantskih rečnih kruzera. Ne samo da se nije odmaklo dalje od ove nabavke, već su i ideje o dolasku nautičara manjim jahtama, brodovima i čamcima Dunavom u gustu kanalsku mrežu na severozapadu Bačke bili anulirani činjenicom da je prevodnica na rečnom divu kod Bezdana bila nefunkcionalna tri desetleća.

Rekonstrukcijom prevodnice u leto 2021. godine obezbeđen je ulazak plovila do 500 tona deplasmana i do tri metra gaza, što je i preduslov za oživotvorenje ideje o izgradnji marine u samom Bezdanu, svojevrsnoj raskrsnici složenog kanalskog sistema DTD.

Related articles

GRČKA UVODI „ZLATNE VIZE“: ŠTA OVO ZNAČI ZA SRBE I KAKO SE MOŽE ISKORISTITI?

Grčki premijer Kiriakos Micotakis najavio je novu ekonomsku inicijativu koja bi mogla biti veoma privlačna stranim investitorima, uključujući i preduzetnike iz Srbije. U pitanju je program „zlatne vize“, koji omogućava dugoročni boravak onima koji investiraju najmanje 250.000 evra u grčke startap kompanije. Ovaj program pruža mogućnost lakšeg pristupa evropskom tržištu i privlači preduzetnike sa idejama […]

ONO ŠTO JE LEPO, MORA I DA KOŠTA Ako ste planirali ODMOR NA TARI, ponesite PUNE NOVČANIKE Evo koliko će od ponedeljka VOZAČE koštati ulazak u Nacionalni park

BAJINA BAŠTA: Od ponedeljka počinje naplata naknade za korišćenje vozila na motorni pogon u zaštićenom području Nacionalni park Tara. Naknada će se vozačima naplaćivati na ulaznim kapijama u Perućcu i na Kaluđerskim Barama po kateroriji vozila. Vozačima za čija vozila su predviđene naknade su: I kategorija motornih vozila do 1,3mm visine (kod prednje osovine vozila) […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *