Rekonstrukcija železničkog mosta između Platičeva i Šapca, na pruzi Ruma – Šabac – državna granica Zvornik, završena je 8. aprila 2024. godine, što je gotovo mesec dana pre predviđenog roka, a redovan železnički saobraćaj preko mosta ponovo se uspostavlja od danas, najavljenho je iz Infrastruktura železnice Srbije.
Rekonstrukcija je počela 8. marta i prvobitno je bilo predviđeno da radovi traju 60 dana. Zahvaljujući intenzivnim radovima u proteklih mesec dana i maksimalnom angažovanju radnika u teškim uslovima na samom mostu, kao i povoljnim vremenskim uslovima, čitav posao završen je duplo brže nego što je to prvobitno bilo predviđeno.
Poslednja rekonstrukcija gornjeg stroja na ovom železničkom mostu bila je 1986. godine
Foto: Infrastruktura železnica Srbije
Radovima na rekonstrukciji 680 metara dugog mosta preko Save bila je obuhvaćena zamena 1.151 mostovskog praga, zatim zamena oštećenih šina i kolosečnog pribora, kao i zamena dve od ukupno tri dilatacione sprave. Vrednost posla iznosi oko 44 miliona dinara, a radove izvodi ZGOP Novi Sad. Radovi su se odvijali svakodnevno u periodu od 8 do 18 sati, kada je pruga bila zatvorena za saobraćaj vozova, dok su železničke kompozicije prolazile od 18 sati uveče do 8 sati ujutru.
Poslednja rekonstrukcija gornjeg stroja na ovom železničkom mostu bila je 1986. godine, dakle pre gotovo pune četiri decenije.
80 metara dug most preko Save
1.151 mostovski prag zamenjen
Po redu vožnje, preko ovog mosta svakodnevno saobraća ukupno deset putničkih vozova, a odvija se i teretni železnički saobraćaj.
Most preko reke Save u Šapcu je građen od 1932. do 1934. godine kada je pušten u saobraćaj kao železničko-drumski most. Sredinom dvadesetog veka, nakon izgradnje drumskog mosta, na ovom mostu je ukinut drumski saobraćaj i nastavio je da funkciuoniše kao železnički.
Digitalna era ulaska u Evropsku uniju dobija novi oblik – fizički pečati u pasošima postaju prošlost, dok biometrijski podaci postaju standard. Novi Sistem ulaska i izlaska (EES) zvanično će zameniti dosadašnju praksu pečatiranja pasoša na spoljnim granicama Evropske unije, a odnosiće se na sve građane koji dolaze iz zemalja koje nisu članice EU, uključujući i […]
Koliko je Evropa sigurna za noćne šetnje? Ovo pitanje zanima mnoge putnike koji planiraju putovanja i žele da znaju u kojim državama se mogu osećati najbezbednije nakon zalaska sunca. Najnovije istraživanje objavljeno na Iks stranici “World of Statistic” donosi zanimljive rezultate, prema kojima je Hrvatska proglašena najsigurnijom zemljom za šetnje noću, dok se Srbija nalazi […]