OPADA PRODAJA VISKIJA I TEKILE

Pad prodaje viskija “Džoni Voker” na globalnom nivou i u Severnoj Americi.

Kompanija “Diageo”, jedan od najvećih svetskih proizvođača pića, zabeležila je pad prodaje svojih proizvoda, prvi put nakon pandemije koronavirusa. Ovaj pad je posledica smanjene kupovne moći potrošača, koji su zbog ekonomskih izazova morali da smanje potrošnju na luksuzna pića.


Proizvođač viskija “Džoni Voker”, tekile “Cazamigos” i piva “Guinness” suočava se sa padom prodaje zbog inflacije i visokih kamatnih stopa koje utiču na kućne budžete potrošača. Ovi ekonomski faktori doveli su do opreznijeg ponašanja potrošača, koji su manje spremni da troše na skuplje proizvode.

Slični trendovi kod drugih brendova

Pre samo dva dana, McDonald’s je objavio da je njihova globalna prodaja opala po prvi put od pandemije 2020. godine, jer je manje kupaca posetilo njihove restorane. Slični izveštaji stigli su i od Starbucksa, Burger Kinga i Wendy’sa, što ukazuje na širi trend opreza među potrošačima.

  • “Potrošačko okruženje je i dalje izazovno. Potrošači ostaju oprezni, a kamate su visoke, pa će i trgovci na malo verovatno ostati oprezni,” izjavila je izvršna direktorka Diagea Debra Crew.

Statistika prodaje

Prodaja viskija “Džoni Voker” pala je za dva odsto na globalnom nivou, dok je u Severnoj Americi zabeležen pad od čak deset odsto, što je najveći region za kompaniju. Ukupna prodaja u Severnoj Americi takođe je opala, predvođena padom tekile “Cazamigos” za 22 odsto. Ovaj brend je poznat i po tome što je jedan od suosnivača glumac Džordž Kluni.

Promene u navikama potrošača

Tokom pandemije, prodaja alkohola je procvetala jer su se ljudi okrenuli alkoholu kako bi lakše prebrodili teško vreme. Međutim, nakon pandemije, potražnja za alkoholom opada, dok su visoka inflacija i kamatne stope ostavile potrošačima manje novca za luksuznu robu. Stručnjaci takođe ističu da se navike potrošača menjaju, što dodatno utiče na prodaju alkohola.


Foto: Freepik.com

KRIZA STIGLA I U MEKDONALDS, OPADA PRODAJA HAMBURGERA

Loši rezultati primorali kompaniju da preispita cene koje su porasle za petinu u odnosu na 2019. godinu.

Mekdonalds je najavio preispitivanje svoje strategije određivanja cena nakon što su potrošači smanjili interesovanje za njihove proizvode, što je dovelo do pada prodaje. Ovaj američki gigant industrije brze hrane suočava se sa izazovima zbog pada potrošnje.


Pad prodaje i reakcija kompanije

Prodajna mesta koja su otvorena u poslednjih godinu dana zabeležila su pad prodaje od jedan odsto u periodu april-jun u poređenju sa istim razdobljem prošle godine. Ovo je prvi pad prodaje od vremena pandemije. Pad je usledio uprkos tome što je lanac hamburgera nudio novčane popuste kako bi povratio kupce koji paze na troškove, kao i one koji su bojkotovali lanac zbog sukoba između Izraela i Gaze.

Šef kompanije Kris Kempsinski izjavio je da su loši rezultati primorali Mekdonalds da “sveobuhvatno preispita” cene.

Rukovodioci su istakli nedavne promocije, poput srećnog obroka od 5 dolara u SAD i kampanje u Velikoj Britaniji u kojoj gosti mogu izabrati tri artikla za 3 funte. Očekuje se da će ovakve akcije biti produžene i narednih meseci, a kompanija radi sa korisnicima franšize na drugim “vrednostima”.

Foto: Wikipedia.org
  • “Znamo kako to da uradimo. Napisali smo priručnik o vrednosti i radimo sa našim korisnicima franšize da izvršimo neophodna prilagođavanja,” rekao je Kempsinski.

Povećanje cena i promene u navikama potrošača

Mekdonalds se suočava sa reakcijama potrošača nakon značajnog povećanja cena tokom pandemije. Prosečna cena “Big Maca” u SAD sada iznosi 5,29 dolara, što je porast od 21 odsto u odnosu na 2019. godinu. Povećanja cena, nastala kao odgovor na inflaciju, naterala su potrošače da preispitaju svoje kupovne navike.

Analitičarka Sara Senator iz “Benk of Amerika” smatra da je Mekdonalds povećao cene ključnih proizvoda brže od svojih konkurenata. – “Potrošači su pametni, svesni toga. Obrok od 5 dolara koji su lansirali možda počinje da menja percepciju, ali još uvek ne vidimo promenu trenda,” kaže Senator.

Finansijski rezultati i globalni izazovi

Kompanija je saopštila da je ukupan prihod, koji uključuje prodaju u novootvorenim radnjama, ostao jednak u odnosu na prethodnu godinu, ali je profit pao za 12 odsto. Potražnja u njihovim restoranima opala je u SAD, dok su slabosti u Francuskoj i “ratovi cenama” u Kini takođe uticali na prodaju. U Francuskoj se Mekdonalds suočava sa bojkotom izazvanim izraelskim sukobom u Gazi, a i druge američke kompanije, uključujući Starbucks, pogođene su ovim akcijama.

 

 

 

Izvor: Politika

Related articles

U REGISTRU NAJVIŠE DECE S AUTIZMOM, PREDNjAČE DEČACI “Batut” objavio koliko u Srbiji ima dece sa smetnjama u razvoju

Do 31. marta ove godine, u bazi Registra dece sa smetnjama u razvoju evidentirano je 3.418 dece uzrasta do 18 godina, objavio je Institut za javno zdravlje Srbije “Dr Milan Jovanović Batut”. Od ukupnog broja u Registru, njih 1.666 odnosno 48,7 odsto su deca sa dijagnozama poremećaja iz spektra autizma. S ovim poremećajima zdravlja u Registru […]

BEGEČKA ŠARGAREPA OSVAJA BALKANSKO TRŽIŠTE UPRKOS SUŠI

Berba šargarepe u Begeču teče punim tempom – domaća proizvodnja i izvoz i dalje stabilni Povrtari u Begeču kod Novog Sada započeli su vađenje ovogodišnje jesenje šargarepe na površini od približno 600 hektara, čime ostaju vodeći proizvođači ovog povrća na Balkanu i pokrivaju čak 80% domaće proizvodnje u Srbiji. Ova godina donela je izuzetne izazove […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *