Predsednik Srbije Aleksandar Vučić na Tehničko-putničkoj stanici Zemun prisustvovao je predstavljanju novog elektromotornog kineskog brzog voza, Soko.
Vučić je rekao da je poručeno 5 elektrovozova iz Kine. Dodaje da će raditi testove za prugu Beograd-Subotica od decembra.
– Na svaka dva sata će ići brzi voz. Prva klasa izgleda nestvarno, za sat i deset minuta ste u Subotici – rekao je Vučić.
Kako kaže, oživeli smo železnicu u Srbiji.
– Želim posebno da se zahvalim kineskoj državnoj železničkoj kompaniji, koja je verovatno najbolja kineska kompanija koja je radila u Srbiji – rekao je Vučić.
–Nikada nismo imali u poslednjih 30, 40 godina neku liniju koja je imala putnika toliko kao Beograd-Novi Sad danas. Železnice postaju sve važnije i biće najvažnije prevozno sredstvo, oživeli smo železnicu, uvozimo najkvalitetnije vozove. Najkvalitetnije i najlepše vozove uvozimo, nadam se da ćemo uskoro i da ih pravimo. Zahvaljujem se kineskoj kompaniji CRRC koja je najverovatnije najkvalitetnija koja je radila u Srbiji, neverovatno je kako rade.
Upitan da prokomentariše navode kako je Srbija kineski vazal, Vučić je rekao da u poslednje vreme, nema snage ni energije da se svađa sa onima koji gluposti izgovaraju.
– Srbija i Srpski narod nisu vazali i nikada neće dovesti onog ko je vazal, mi smo slobodna zemlja i Kina je naš prijatelj.
Govoreći o dešavanjima u Evropi, Vučić je izrazio bojazan da će doći do katastrofe.
– Voz iz stanice je krenuo i teško ga je zaustaviti. Razmislite može li da preživi pad u provaliju, plašim se da to niko ne može da zaustavi. Za nas je važno da čuvamo mir, narod, da naše majke ne moraju da brinu. Daćemo sve od sebe da Srbija izbegne svaki sukob, svaki rat – podvukao je Vučić i dodao:
Naš javni dug je ispod 50 odsto. Nadam se da pre kraja godine možemo da dobijemo investicioni rejting, to pokazuje da su nam stabilne javne finansije. Tražio sam da imamo veći jastuk. Bavim se činjenicama i ozbiljnom argumentacijom. Sada otkupljujemo prve količine merkantilne pšenice, povećavaćemo rezerve svih namirnica, uzimamo generičke sirovine za naše lekove, vidimo već nestašicu određenih lekova. Bavićemo se svim da osiguramo mir i napredak. Da ja nekome kažem uradi ovo ili ono, ako neko ne vidi gde to vodi, da pomognem ne mogu.
O rezultatima izbora Nišu
– Još prve večeri sam rekao sve, u Novom Beogradu, Nišu i Vračaru su pregledali listiće i sve je onako kako je bilo napisano, jedan manje, jedan više, prihvaćena je korekcija. Nije opozicija dobila veliki broj glasova, nego je narod iskazao nezadovoljstvo kroz glasove za grupu građana, koji nisu hteli da se vezuju za opoziciju ili vlast. Treba da se sagledaju neodgovornosti u provođenju politike, Niš je imao najveći rast plata, velika ulaganja… Moraju da razgovaraju sa onima koji su dobili ne beznačajno poverenje. Tu je lista dr Milića, verujem u razum i da će oni moći da razgovaraju.
O delu opozicije i šta sada hoće
– Ne bavim se time. Znate li koliko je koplikovano napraviti ovaj sabor. Za mene su izbori završeni, ko će kako da formira vlast… Rekao sam i jednima i drugima sve. Radimo sad samo na Saboru. Ispratio sam Dodika u Rusiju, pa smo nastavili da radimo. Bavim se time ko ide u Švajcarsku, kako, zašto.. Šta ćemo da radimo, ugovori o slobodnoj trgovini, da li ćemo da imamo dovoljno nafte, dovoljon gasa… Nemam vremena da se bavim time ko će gde da formira vlast.
– Ako mi pokažete da je nekada neko ubedljivije pobeđivao ne u Srbiji, nego u Evropi… Potpuno sam posvećen 2027. godini i onome što moramo da uradimo. Agenda rasta, napredak Srbije, povećanje plata i penzija. Uporedite BiH i Srbiju, to je najlakše. Imali su veće plate od nas, prosečna plata im je bila 655 u februaru a nama 827. Uporedite samo tu ogromnu razliku koja je napravljena u 10 godina. Trudom, radom i investicijama smo dosta uspeli da uradimo. Moramo da se vratimo na racionalni nivo i da gledamo kako da ekonomski unapređujemo zemlju. Osnovni element nacionalne bezbednosti je ekonomija jedne zemlje. Mislim da ih u kampanji nisam ni pominjao, ni posle kampanje.
Svesrpski sabor
– Biće velika manifestacija, želimo da pokažemo jedinstvo u opredeljenju da ne krijemo pripadnost istom narodu, poštovanje Dejtonskog mirovnog sporazuma što se tiče Srpske… Ljudi misle da je to samo sastanak Dodika i Vučića i neka deklaracija koju ćemo da usaglasimo. Svaki ministar će da primi svog kolegu iz RS, svako je pronašao svog partnera da vide kako će da rade u budućnosti, klubovi, muzeji, na svakom nivou bukvalno. Mnogo simbolike i mnogo važnih stvari, uplatićemo 10 miliona evra za put Bijeljina – Sremska rača, donećemo i odluku o izgradnji memorijalnih centara, biće dobrih stvari…
– Treba da radimo zajedno, da čuvamo mir, srpsko ime i prezime i da guramo sve ekonomske projekte zajedno.
Zveckanje oružjem
– Kaže da će obučavati brigadu na teritoriji Francuske. Sve što se dešava, ne bih da komentarišem ni Putinove ni Makronove izjave. Voz iz stanice je krenuo i teško ga je zaustaviti. Razmislite može li da preživi pad u provaliju, plašim se da to niko ne može da zaustavi. Za nas je važno da čuvamo mir, narod, da naše majke ne moraju da brinu. Daćemo sve od sebe da Srbija izbegne svaki sukob, svaki rat. Naš javni dug je ispod 50 odsto. Nadam se da pre kraja godine možemo da dobijemo investicioni rejting, to pokazuje da su nam stabilne javne finansije. Tražio sam da imamo veći jastuk. Bavim se činjenicama i ozbiljnom argumentacijom. Sada otkupljujemo prve količine merkantilne pšenice, povećavaćemo rezerve svih namirnica, uzimamo generičke sirovine za naše lekove, vidimo već nestašicu određenih lekova. Bavićemo se svim da osiguramo mir i napredak. Da ja nekome kažem uradi ovo ili ono, ako neko ne vidi gde to vodi, da pomognem ne mogu.
Broj polazaka
Ministar Goran Vesić otkrio je i koliko će biti polazaka.
– Imaćemo 18 polazaka između Beograda i Subotice, svaki parni sat biće brzi, ide na četiri stanice, ostali na 10 stanica. Imamo i devet vozova između Novog Sada i Subotice.
Predsednika Vučića su dočekali ministar građevinarstva, saobracaja i infrastrukture Goran Vesić, predsednik privremenog organa grada Beograda Aleksandar Šapić, v.d. generalnog direktora “Infrastrukture železnice Srbije” Jelena Tanasković, v.d. generalnog direktora “Srbija Voz” Ivan Bulajić, v.d. generalnog direktora “Srbija Kargo” Dušan Garibović, v.d. generalnog direktora “Železnice Srbije” Goran Adžić, ambasador Kine u Srbiji Li Ming, generalni direktor ogranka Kineskih železnica u Srbiji Đi Fengran, glavni zastupnik kompanije CRRC Džou Je i generalni direktor Huawei Serbia Džang Điming.
200 kilometara na sat
Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti brzinu do 200 kilometara na sat. Kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u ovim zemljama. Takođe, napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama. Voz se sastoji od četvoro kola, dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.
Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo. Snaga vuče je 2.700 kilovata (kw). Voz posuduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćanje temperature na osovinama. Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu. Na automatima i aparatima za kafu obezbeđeno je online plaćanje.
Voz ima inteligentni nadzor, skoro 1.000 tačaka za nadzor koje su raspoređene po celom vozu, od napajanja, vuče, kočnica… Korisnički interfejs za vožnju voza može da se prikaže na srpskom, mađarskom, engleskom i nemačkom jeziku. Displej sa informacijama o putnicima u salonu biće prikazan na srpskom i mađarskom jeziku. Kompleti litijum-titanatnih baterija su okačeni unutar voza i moga da obezbede više od pet kilometara samostalnog rada. Voz ima materijale koji za 10 odsto imaju veću stopu recikliranja i 15 odsto veću razgradljivost. Elektromotorni voz SOKO kompanije CRRC zadovoljava zahteve prekograničnog saobraćanja između Srbije i Mađarske, opremljen je podsistemom kontrole, upravljanja i signalizacije ETCS-2, Induzijem i Mirelom. Zadovaljava zahteve za slobodni profil u Srbiji i Mađarskoj i ima četiri pantografa od dva različita tipa, koji ispunjavaju zahteve za kontaktnu mrežu u Srbiji i Mađarskoj.