Osaka, Japan – Japanska kompanija Funai, sa dugogodišnjom tradicijom u proizvodnji elektronike, odobrila je početak postupka bankrota. Iako ne toliko poznata kao giganti poput Panasonika, Sonija i Šarpa, Funai je kroz decenije uspeo da pronađe svoje mesto na tržištu kao povoljni proizvođač elektronike za popularne maloprodajne lance.
Funai je kroz godine izgradio prisustvo u svetu televizora kao dobavljač američkog “Volmarta” i japanskog lanca “Jamade”. Njihovi proizvodi su privlačili kupce koji su želeli kvalitetne uređaje po povoljnim cenama, što je doprinelo Funai uspehu u Japanu i šire. Uoči pandemije, Funai je imao tržišni udeo od sedam i po odsto u sektoru televizora u Japanu.
Konkurencija i tehnološke promene
Međutim, s razvojem novih tehnologija i sve oštrijom konkurencijom, Funai se našao pod pritiskom južnokorejskih i naročito kineskih kompanija kao što su Hisense i TCL Technology. Ovi brendovi su sa savremenijim tehnologijama i agresivnijim cenovnim politikama narušili poziciju Funai-ja, posebno među kupcima koji traže pristupačne opcije.

Funai, osnovan još 1961. godine, od početka je bio prepoznat po širokom asortimanu elektronike i kućnih aparata. Kompanija se specijalizovala za OEM proizvodnju – proizvodnju uređaja za druge brendove koji bi ih potom prodavali pod svojim imenima. Tokom perioda kada su video rekorderi (VCR) i DVD plejeri bili u ekspanziji, Funai je bio vodeći u ovoj oblasti i sarađivao sa poznatim brendovima poput Filipsa, Sanija i Magnavoksa.
Funai je uspeo da prebrodi prelazak sa analogne na digitalnu tehnologiju, ali su izazovi u industriji postajali sve veći. Sa brzim razvojem tehnologija, kompanija više nije mogla da prati ubrzani tempo inovacija, zbog čega se našla u sve težoj poziciji na tržištu. Trenutno, dug Funai-ja premašuje tri milijarde dolara u američkim dolarima.
Šta sledi za Funai proizvode?

Iako je Funai sada u postupku bankrota, brojni uređaji koji su proizvedeni pod njihovim imenom ili za druge brendove još uvek su prisutni na tržištu. Korisnici ovih uređaja će verovatno i dalje imati pristup podršci kroz mreže maloprodajnih lanaca i distributera koji su sarađivali sa kompanijom. Bankrot Funai-ja označava kraj jedne ere u industriji elektronike, ali ostavlja otvoreno pitanje o tome kako će tržište reagovati na ovu promenu.
Funai je, uprkos svim izazovima, obeležio čitavu epohu, posebno u vremenu kada su tradicionalni mediji i uređaji bili na vrhuncu popularnosti. Da li će japanska elektronska industrija nadoknaditi njihov gubitak? Ostaje da vidimo kako će se tržište dalje razvijati.