Vožnja neprilagođena uslovima na putu i prekoračenje dozvoljene brzine su najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda, a od ponedeljka u Beogradu funkcioniše novi sistem za automatsko beleženje prekršaja. Ovaj sistem, postavljen na četiri ključne lokacije, ne samo da detektuje prekoračenje brzine, već može registrovati i druge prekršaje poput korišćenja mobilnog telefona tokom vožnje.
Prema rečima Bojana Radovanovića, zamenika načelnika Uprave saobraćajne policije, glavni cilj sistema je unapređenje bezbednosti, a ne samo kažnjavanje vozača. Lokacije na kojima je postavljen sistem izabrane su na osnovu analize saobraćajnih nesreća i učestalosti prekršaja.
Lokacije sistema u Beogradu
Kamere koje beleže prekršaje postavljene su na:
- Bulevar Mihajla Pupina,
- Brankov most,
- raskrsnicu Bulevara Nikole Tesle i Ulice Ušće,
- raskrsnicu Ulice antifašističke borbe i Jurija Gagarina.
Na ovim mestima ograničenje brzine je 50 kilometara na sat, a u prva 24 sata rada sistema zabeleženo je pet ozbiljnih prekoračenja, gde su vozači išli i više od 30 km/h iznad dozvoljene brzine.
Novi Beograd u fokusu
Posebna pažnja je posvećena Novom Beogradu, gde je od početka godine u saobraćajnim nesrećama poginulo 13 osoba. Upravo zbog ove crne statistike, lokacije na Novom Beogradu su među prvima pokrivene novim sistemom.
Radovanović naglašava da sistem ima preventivnu funkciju, te da se očekuje da će vozači zbog toga više poštovati pravila saobraćaja, uključujući ograničenja brzine i druge saobraćajne propise.

Procedura nakon prekršaja
Kada sistem zabeleži prekršaj, vlasniku vozila stiže poziv sa obavezom da u roku od osam dana dostavi podatke o osobi koja je upravljala vozilom. Policija zahteva pisanu i overenu izjavu kao dokaz ko je bio za volanom u trenutku prekršaja.
Ako se prekršilac odazove i plati kaznu u roku, iznos će biti umanjen za 50%.
Plan za proširenje sistema
Sistem za automatsku detekciju prekršaja trenutno funkcioniše na 131 lokaciji širom Srbije, dok je u Beogradu planirano postavljanje na ukupno 51 lokaciji. Pored prekoračenja brzine, sistem kontroliše i prolazak na crveno svetlo, nekorišćenje pojasa, upotrebu mobilnog telefona i neustupanje prvenstva.
Ključ je u poštovanju pravila saobraćaja, jer su brzina i nepažnja najčešći faktori u nezgodama sa fatalnim ishodima, zaključuje Radovanović.