RAZLIČIT KVALITET ZA RAZLIČITA TRŽIŠTA: SIROMAŠNE ZEMLJE DOBIJAJU LOŠIJE PROIZVODE

Nedavno objavljeni izveštaj organizacije Access to Nutrition Initiative (ATNI) otkriva zabrinjavajuće razlike u kvalitetu prehrambenih proizvoda vodećih svetskih kompanija na različitim tržištima. Proizvodi kompanija poput Nestlea, Pepsika i Unilevera, koji se prodaju u zemljama sa niskim prihodima, ocenjeni su kao nižeg kvaliteta u poređenju sa istim proizvodima u bogatijim zemljama.

OCENE KVALITETA HRANE

ATNI koristi sistem ocenjivanja od jedan do pet bodova, pri čemu proizvodi sa ocenom preko 3,5 bodova spadaju u zdraviji izbor, prema Health Star Rating metodi razvijenoj u Australiji i na Novom Zelandu. Međutim, u zemljama sa niskim prihodima prosečna ocena ovih proizvoda je samo 1,8, dok u zemljama sa visokim prihodima iznosi 2,3.

Mark Vijne, direktor istraživanja ATNI, u izjavi za Rojters ističe: “Ovi rezultati su jasan poziv na uzbunu za vlade siromašnijih zemalja da obrate pažnju na kvalitet proizvoda koji multinacionalne kompanije plasiraju na njihovom tržištu.” Vijne naglašava da kompanije, iako posluju u siromašnijim regionima, neretko ne nude zdrave proizvode.

Foto: StockCake.com

Više od milijardu ljudi ima problem s viškom kilograma

Indeks je važan jer pakovana hrana igra sve značajniju ulogu u krizi gojaznosti koja danas zahvata ceo svet, upozorili su u ATNI, ukazujući na podatak Svetske zdravstvene organizacije da više od milijardu ljudi širom sveta živi s viškom kilograma i brojnim problemima prouzrokovanim ovim stanjem.
Svetska banka procenjuje pak da 70 posto gojaznih, odnosno ljudi s prekomernom težinom, živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom.


Iz Nestlea su se oglasili putem portparola, navodeći da u zemljama u razvoju obogaćuju svoje proizvode kako bi se nadoknadio nedostatak esencijalnih hranljivih sastojaka. Iz Pepsika, međutim, nisu želeli da komentarišu nalaze ATNI-ja, ali su podsetili na ranije najavljene ciljeve za smanjenje natrijuma i dodavanje celih žitarica u proizvode.

Ovo je prvi ATNI izveštaj posle tri godine, a prema rečima hrvatske evrozastupnice Biljane Borzan, potvrđuje dugogodišnje upozorenje o različitom tretmanu potrošača u zemljama sa različitim prihodima.

 

 

Dnevnik

Related articles

Grad je uložio više od 260 miliona dinara u regulaciju reka i izgradnju priobalja: obilazak radova na izgradnji priobalja na reci Ribnici

Radovi treće faze na izgradnji priobalja na reci Ribnici, uzvodno od restorana „Idila“, koji se izvode u okviru hitnih intervencija na zaštiti i uređenju vodotokova drugog reda u s. teritoriji grada Kraljeva, posetili su gradonačelnik grada Kraljeva dr Predrag Terzić sa saradnicima. Kako je istakao tokom obilaska, grad Kraljevo je u poslednjih nekoliko godina uložio […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *