Dobit u porastu zahvaljujući gejmingu i muzičkoj industriji, ali predviđanja nisu optimistična
Tokio – Japanski tehnološki div Soni (Sony) zatvorio je fiskalnu godinu sa izuzetno pozitivnim finansijskim rezultatom – neto dobit je dostigla 1,14 biliona jena, što je oko 7,8 milijardi dolara, pokazuju podaci koje je kompanija danas objavila. To predstavlja povećanje od 18 odsto u poređenju sa prethodnom godinom, kada je zarada iznosila 970,6 milijardi jena.
Iako su ukupni godišnji prihodi ostali gotovo isti – 12,96 biliona jena (88 milijardi dolara), što je blagi pad u odnosu na prošlogodišnjih 13,02 biliona jena – ključni sektori kompanije ostvarili su izuzetne rezultate.
Muzika i igre vuku profit na gore
Veliki doprinos ovom uspehu došao je iz sektora zabave. Soni je dominirao na tržištu muzičkih izdanja i video-igara, a to se jasno vidi i u brojkama. Među najuspešnijim filmskim naslovima koji su pozitivno uticali na bilans bili su “Venom 3: Poslednji ples” i najnoviji deo franšize “Loši momci: Sve ili ništa”, sa Vilom Smitom i Martinom Lorensom u glavnim ulogama.
Kada je reč o gejming industriji, konzole “Plejstejšn” i softveri vezani za njih nastavili su da se prodaju u velikim količinama, čime su osnažili poziciju kompanije na svetskom tržištu igara.
U muzičkom segmentu, prema podacima Biznis standarda, najprodavaniji album globalno bio je „SOS deluks: LANA“ izvođačice SZA. Izdanja Bijonse i Trevisa Skota takođe su našla svoje mesto u vrhu liste. Na domaćem tržištu, u Japanu, prvo mesto pripalo je pevaču Kenšiju Jonezuu i njegovom albumu „Lost korner“.
Novi izazovi pred Sonijem
I pored snažnog završetka fiskalne godine, kompanija je iznela manje optimističnu prognozu za budućnost. Soni predviđa da će u narednom periodu zabeležiti pad neto profita od skoro 13 odsto, odnosno da će zarada pasti na 930 milijardi jena (6,3 milijarde dolara). Takođe, očekuje se i pad ukupnih prihoda, koji bi trebalo da iznose 11,7 biliona jena (80 milijardi dolara).
Ovakve projekcije odmah su se odrazile na tržištu: akcije Sonija su jutros pale za tri odsto na berzi u Tokiju. Predstavnici kompanije, međutim, najavili su da će tokom dana izložiti novu strategiju rasta, koja bi trebalo da stabilizuje poslovanje i ponovo pokrene uzlazni trend.
„Soni se suočava sa turbulentnim tržištem, ali imamo jasnu viziju za dalji razvoj i inovacije,“ navodi se u saopštenju kompanije.
Iako suočen sa izazovima, Soni i dalje ostaje jedan od najvažnijih igrača u globalnoj tehnološkoj i zabavnoj industriji, sa velikim uticajem u muzičkom, filmskom i gejming sektoru. Ostaje da se vidi kako će se najavljena strategija odraziti na rezultate u narednom kvartalu.