Najnovija istraživanja pokazuju dominaciju Volksvagena, Opela i Renoa na tržištu polovnih automobila u Srbiji.
Polovni automobili u Srbiji dominiraju tržištem i privlače pažnju kupaca, a prema istraživanju kompanije za podatke o automobilima karVertikal, najtraženiji brendovi su Volksvagen, Opel i Reno.
Popularnost nemačkih i francuskih automobila
Srpski vozači godinama ostaju verni nemačkim i francuskim automobilima. U prvoj polovini 2024. godine, Volksvagen Golf je bio najprovereniji model na platformi karVertikal, sa udelom od 3,4 odsto od svih proverenih vozila. Slede ga Opel Astra (3,3%), Reno Megane (3,1%), Audi A4 (3,1%) i Volksvagen Pašat (3,1%). Međutim, u poređenju sa istim periodom prošle godine, popularnost Golfa je opala sa 5,9 procenata. Citroen C4 i Peugeot 3008 su jedini noviteti u top 10 najproverenijih modela u Srbiji ove godine.
„Nemački automobili poput audija i folksvagena su popularni među kupcima jer se smatraju pouzdanim, ali su i deo imidža vozača. Ljudi koji razmišljaju o kupovini premijum polovnih automobila svesni su njihove bolje preostale vrednosti u odnosu na novija vozila ekonomske klase,“ izjavio je Matas Buzelis, stručnjak za automobile iz kompanije karVertikal.
Interesovanje za model Peugeot 2008 poraslo je za 66,3 odsto, dok su drugi modeli poput Mercedes-Benc GLC (54,5%), Škoda Kodijak (53,5%), Audi Q3 (46,8%) i Peugeot 3008 (33,5%) takođe zabeležili značajan rast popularnosti.
Popularni modeli automobila često su na meti prevaranata. Tržište je prepuno automobila sa falsifikovanom kilometražom, što može doneti brojne probleme novim vlasnicima. Tokom prvih šest meseci 2024. godine, 10,2 odsto svih golfova proverenih na platformi karVertikal u Srbiji imalo je izmenjen čitač kilometara. Kupci moraju biti posebno oprezni i izbegavati kupovinu bez provere istorije vozila. Kilometraža drugih popularnih modela takođe se često falsifikuje – Opel Astra (5,8%), Reno Megane (5,6%), Audi A4 (5,1%) i Volksvagen Pašat (4,3%).
Stabilizacija tržišta polovnih automobila
Na mnogim tržištima, stabilizacija i postepeni pad cena polovnih automobila su očigledni. Ovaj trend je rezultat oporavka tržišta novih automobila, bez znatnih kašnjenja u proizvodnji kao što je bio slučaj pre nekoliko godina. Sa povećanjem proizvodnje novih automobila raste i ponuda polovnih modela na sekundarnom tržištu.
U zemljama gde su uvedene nove pogodnosti za kupovinu električnih automobila, prodaja ovih vozila je porasla, ali se to smatra kratkoročnim trendom. Dugoročno gledano, tržište električnih automobila moglo bi imati problema, jer se neki proizvođači vraćaju proizvodnji klasičnih automobila.
„Kupci koji su najviše želeli električna vozila već ih imaju, dok drugi ili ne vide potrebu za prelaskom na električna vozila ili nemaju gde da ih pune,“ objašnjava Buzelis.