SVAKI OSMI UČENIK U SRBIJI NOSILAC DIPLOME “VUK KARADŽIĆ”, ALI ZNANJE NIJE UVEK USKLAĐENO SA USPEHOM

Najnoviji rezultati maturskih ispita u Srbiji pokazuju veliki raskorak između školskog uspeha i realnog znanja. Prema podacima Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, čak svaki osmi učenik, tačnije 13,1 odsto osnovaca, stekao je prestižnu diplomu “Vuk Karadžić”. Međutim, postavlja se pitanje koliko ocene u školi zaista odražavaju njihovo znanje.

Svaki osmi učenik vukovac

Prema izveštaju Zavoda, 7.780 učenika završilo je osnovnu školu sa diplomom “Vuk Karadžić”, a devojčice su značajno brojnije u ovoj grupi, čineći čak 59,7% vukovaca. Da bi se dobila ova diploma, potrebno je postići odličan uspeh iz svih predmeta, primerno vladanje, kao i značajne rezultate na takmičenjima, uz osvajanje diplome “Dositej Obradović”.

Gledano prema regionima, najviši procenat vukovaca dolazi iz Leskovca (18,5%), Niša (18%), Kosovske Mitrovice (15,2%) i Jagodine (15%). Nasuprot tome, najmanje vukovaca je zabeleženo u Valjevu (8,6%) i Užicu (8,9%).

Nesklad između ocena i postignuća

Rezultati završnih ispita, koji se sastoje iz testova iz srpskog jezika, matematike i kombinovanog testa, otkrili su značajne razlike u znanju učenika, uprkos odličnim ocenama. Iako su vukovci ostvarili rezultate iznad republičkog proseka, najviše u srpskom jeziku, analiza pokazuje da je njihovo znanje na završnim ispitima neujednačeno. Posebno su vidljive razlike na trećem testu, gde je razlika u bodovima postala očigledna.

Foto: Freepik.com

Najviši prosečni rezultati vukovaca zabeleženi su u Beogradu, Šumadijskom i Mačvanskom okrugu, dok su u regionima kao što su Kosovsko-pomoravski, Prizrenski, Raški i Jablanički okrug, postignuti rezultati bili ispod očekivanja.

Uticaj uslova na Kosovu i Metohiji

U izveštaju se posebno skreće pažnja na specifične uslove školovanja u regionu Kosova i Metohije. Nepovoljni uslovi u kojima se izvodi obrazovanje u ovom delu Srbije značajno utiču na učeničke rezultate. Zavod navodi da je ovo jedan od faktora koji objašnjava nesklad između školskih ocena i rezultata maturskih ispita kod učenika iz ovog regiona.

Postavlja se pitanje koliko je školsko ocenjivanje zaista objektivno i pravedno. U izveštaju se navodi da potpuna povezanost između uspeha u školi i uspeha na završnim ispitima nije moguća, jer se radi o dva različita procesa.

„Školsko ocenjivanje je kontinuirani proces praćenja i procene učeničkog postignuća, dok završni ispit ocenjuje znanje iz nekoliko segmenata gradiva u jednoj izolovanoj situaciji“, stoji u analizi.

Foto: Freepik.com

Diploma “Vuk Karadžić” i upis u srednju školu

Iako diploma “Vuk Karadžić” ne donosi dodatne poene prilikom upisa u srednju školu, ona može predstavljati prednost u rangiranju u slučajevima kada učenici imaju jednak broj bodova.

 

 

 

Dnevnik

Related articles

POVLAČE SE SA TRŽIŠTA POZNATE KOCKE ZA SUPU

Zbog moguće kontaminacijeusled mehaničkog oštećenja mašine, Državni inspektorat Republike Hrvatske opozvao je goveđe i pileće kocke težine 120 grama sa rokom trajanja 2. i 3. jul 2025. godine. Opozvana goveđa kocka je serije 0207241 i može se koristiti do 2. jula 2025. godine, dok je pileća kocka iz serije 0307241 sa rokom upotrebe do 3. […]

Kompanija Mercedes-Benz zabeležila pad prihoda i profita u drugom kvartalu 2024. godine

Nemački proizvođač automobila Mercedes-Benz objavio je da je njegov prihod u drugom kvartalu 2024. godine pao za četiri odsto međugodišnje, dosegnuvši 36,7 milijardi evra. Takođe, profit kompanije je zabeležio pad od 16 odsto, što iznosi 3,1 milijardu evra. Zarada pre kamata i poreza (EBIT) kompanije smanjena je za 19 odsto međugodišnje, spustivši se na 4,04 […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *