Zara u Evropi uvodi novi način prodaje

Nakon što je u Kini pokrenula trend livestream šopinga, odnosno direktne online kupovine, Zara planira sličan eksperiment proširiti i na Evropu i Sjedinjene Američke Države.

Popularni modni brend traži nove načine za privlačenje kupaca u svetlu očekivanog usporavanja prodaje nakon snažnog rasta usled pandemije.

U Kini Zara već organizuje petosatne izravne prodajne emisije koje se emituju svake sedmice na Douyinu, kineskoj verziji TikToka, piše Reuters.  Ove emisije pokazale su se uspešnima u povećanju Zarine prodaje otkako su pokrenute u novembru prošle godine, prema analizi kompanije za maloprodajnu analitiku EDITED.

Portparol Zare izjavio je da žele ovaj koncept preneti i na Zapad, gde izravna prodaja preko interneta još nije toliko popularna.

“Razmišljamo da uvedemo ovaj koncept i na zapadnim tržištima kao novi oblik zabave”, rekao je.

Foto: Freepik.com

TV prodaja se sada širi na društvene mreže

Dok je kupovina preko televizije bila popularna decenijama, dolaskom društvenih medija i e-trgovine započela je nova era izravnog emitiranja prodaje, koju predvodi Kina. Tamo influenceri prodaju sve – od kozmetike do grickalica – u vrlo dinamičnom okruženju.

Zarina emisija na Douyinu uključuje modele koji nose njene odevne predmete, isprobavaju cipele i nakit, te prikazuje modne revije i snimke priprema iza kulisa. Sve to odvija se u opuštenom i razgovornom stilu, za razliku od direktnijih i agresivnijih pristupa prodaji.

Zara je za svoje emisije angažirala tim od 70 ljudi, a prenosi idu iz velikog studija u Šangaju. Svaka emisija u proseku privuče oko 800.000 gledaoca.

“Direktan pristup prodaji značajno je povećao svest o brendu Zara u Kini”, istaknula je Krista Corrigan, analitičarka EDITED-a. Dodala je da je Zara u prvom kvartalu ove godine u Kini rasprodala velike količine svojih proizvoda, čak 50% više nego u istom periodu prošle godine.

Foto: Pixabay.com

Zarine emisije u UK-u, SAD-u i nekim evropskim zemljama biće kraće nego one u Kini

U Velikoj Britaniji, SAD-u i još nekim evropskim zemljama, koje će biti naknadno objavljene, Zara planira organizirati izravne prodajne emisije preko svoje aplikacije i web stranice, a ne preko društvenih mreža, kako bi zadržala kontrolu nad estetikom prenosa.

Emisije koje Zara planira u Evropi i SAD-u biće kraće nego one u Kini. Trajaće između 45 minuta i sat vremena. Unatoč kraćem trajanju, gledaoci će i dalje moći učestvovati u emisiji uživo postavljajući pitanja, ostavljajući komentare i koristeći emotikone kako bi izrazili svoje reakcije.

“Ne možemo uvijek pretpostaviti da će ono što je uspjelo u Kini uspjeti i na Zapadu”, komentarisala je Georgina Johanan, analitičarka iz JP Morgana.

Foto: Freepik.com

No dodala je da je investicija Inditexa u izravnu prodaju primer njihove sposobnosti da budu predvodnici novih formata prodaje.

 

 

Nezavisne

Related articles

LEDENE GROMADE KAO GRADOVI PLUTALE SU UZ OBALE BRITANIJE

Tragovi stari skoro 20.000 godina pronađeni na dnu Severnog mora otkrivaju zaboravljenu istoriju ledenog doba Najnovije naučno otkriće pomera granice našeg razumevanja klimatske prošlosti Evrope i baca novo svetlo na današnje promene koje pogađaju Antarktik. Ispod površine Severnog mora, više od 145 kilometara udaljeno od današnje obale Škotske, pronađeni su neverovatno očuvani tragovi masivnih ledenih […]

DA LI ZNAMO ŠTA KUPUJEMO: BEZBEDNOST PROIZVODA U SRBIJI I DALJE ISPOD RADARA

Evropske institucije sve češće šalju upozorenja o opasnim proizvodima, dok u Srbiji sistem funkcioniše – ali gotovo neprimetno Dok Evropa sve glasnije upozorava na nebezbedne proizvode koji preplavljuju tržište, u Srbiji je javnost gotovo potpuno neinformisana o tome da takvi artikli uopšte dospevaju do potrošača. Iako kod nas već godinama postoji sistem za brzo obaveštavanje […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *