Zara u Evropi uvodi novi način prodaje

Nakon što je u Kini pokrenula trend livestream šopinga, odnosno direktne online kupovine, Zara planira sličan eksperiment proširiti i na Evropu i Sjedinjene Američke Države.

Popularni modni brend traži nove načine za privlačenje kupaca u svetlu očekivanog usporavanja prodaje nakon snažnog rasta usled pandemije.

U Kini Zara već organizuje petosatne izravne prodajne emisije koje se emituju svake sedmice na Douyinu, kineskoj verziji TikToka, piše Reuters.  Ove emisije pokazale su se uspešnima u povećanju Zarine prodaje otkako su pokrenute u novembru prošle godine, prema analizi kompanije za maloprodajnu analitiku EDITED.

Portparol Zare izjavio je da žele ovaj koncept preneti i na Zapad, gde izravna prodaja preko interneta još nije toliko popularna.

“Razmišljamo da uvedemo ovaj koncept i na zapadnim tržištima kao novi oblik zabave”, rekao je.

Foto: Freepik.com

TV prodaja se sada širi na društvene mreže

Dok je kupovina preko televizije bila popularna decenijama, dolaskom društvenih medija i e-trgovine započela je nova era izravnog emitiranja prodaje, koju predvodi Kina. Tamo influenceri prodaju sve – od kozmetike do grickalica – u vrlo dinamičnom okruženju.

Zarina emisija na Douyinu uključuje modele koji nose njene odevne predmete, isprobavaju cipele i nakit, te prikazuje modne revije i snimke priprema iza kulisa. Sve to odvija se u opuštenom i razgovornom stilu, za razliku od direktnijih i agresivnijih pristupa prodaji.

Zara je za svoje emisije angažirala tim od 70 ljudi, a prenosi idu iz velikog studija u Šangaju. Svaka emisija u proseku privuče oko 800.000 gledaoca.

“Direktan pristup prodaji značajno je povećao svest o brendu Zara u Kini”, istaknula je Krista Corrigan, analitičarka EDITED-a. Dodala je da je Zara u prvom kvartalu ove godine u Kini rasprodala velike količine svojih proizvoda, čak 50% više nego u istom periodu prošle godine.

Foto: Pixabay.com

Zarine emisije u UK-u, SAD-u i nekim evropskim zemljama biće kraće nego one u Kini

U Velikoj Britaniji, SAD-u i još nekim evropskim zemljama, koje će biti naknadno objavljene, Zara planira organizirati izravne prodajne emisije preko svoje aplikacije i web stranice, a ne preko društvenih mreža, kako bi zadržala kontrolu nad estetikom prenosa.

Emisije koje Zara planira u Evropi i SAD-u biće kraće nego one u Kini. Trajaće između 45 minuta i sat vremena. Unatoč kraćem trajanju, gledaoci će i dalje moći učestvovati u emisiji uživo postavljajući pitanja, ostavljajući komentare i koristeći emotikone kako bi izrazili svoje reakcije.

“Ne možemo uvijek pretpostaviti da će ono što je uspjelo u Kini uspjeti i na Zapadu”, komentarisala je Georgina Johanan, analitičarka iz JP Morgana.

Foto: Freepik.com

No dodala je da je investicija Inditexa u izravnu prodaju primer njihove sposobnosti da budu predvodnici novih formata prodaje.

 

 

Nezavisne

Related articles

Kaže se da se poklonu u zube ne gleda: Ali darove od ovih ljudi treba odmah baciti ili još bolje spaliti

Poklone od ovakvih ljudi nikako ne unosite u kuću, Feng Šui čvrsto veruje da svaki predmet nosi svoju energiju, te da energija kuće u mnogome određuje sreću porodice. Feng šui stručnjaci veruju da svaki predmet u sebi nosi određenu energiju, a držeći ga u kući, tu energiju prenosimo i na svoj dom. Zato, prema njihovim rečima, treba dobro paziti […]

TREŠNJE SU STIGLE NA PIJACE, ALI SU SKUPE KAO ZLATO

Na pijacama stigle prve trešnje, ali uz visoke cene Na beogradskim pijacama, ali i širom Srbije, pojavile su se prve rane trešnje, simbol proleća i detinjstva, one koje svojom jarkom crvenom bojom i slatkastim mirisom mame poglede i budi nostalgiju. Međutim, pored lepote, mnoge je dočekao i hladan tuš – cena. Kilogram domaćih ranih sorti […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *