Elektroprivreda Srbije (EPS) najavila je da će od 1. novembra zatvoriti 106 blagajni širom Srbije, ostavljajući svega pet blagajni koje će nastaviti sa radom u gradovima gde je ostvareno najviše transakcija. Ova odluka deo je strategije digitalizacije i smanjenja troškova, koju kompanija sprovodi zbog sve manjeg broja korisnika koji plaćaju račune na ovaj način.
Gradovi gde ostaju blagajne
Kako je naveo Aleksandar Bjeličić, izvršni direktor „EPS Snabdevanja”, blagajne će biti zadržane samo u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu i Kraljevu, dok će u svim ostalim mestima one biti zatvorene.
Od 1. februara 2024. godine, radiće samo jedna blagajna u svakom od ovih gradova, a razlog za zatvaranje većine blagajni je sve veći prelazak korisnika na digitalne servise – izjavio je Bjeličić.
Statistika prelaska na digitalno plaćanje
Prema podacima EPS-a, 87 odsto potrošača već plaća račune putem elektronskih servisa, dok se samo 13 odsto korisnika oslanja na blagajne za plaćanje. Na teritoriji Vojvodine, taj procenat je još manji – svega 5,9 odsto korisnika koristi blagajne, a u Novom Sadu taj broj pada na 3,3 odsto.
Odluka o zatvaranju blagajni deo je šireg plana modernizacije poslovanja EPS-a, koji uključuje smanjenje rada sa gotovinom, ali i povećanje efikasnosti kroz digitalizaciju.

Alternativni načini plaćanja za građane
Bjeličić je podsetio da građani i dalje mogu da dobiju sve neophodne informacije o računima, podnesu prigovore ili zatraže druge usluge na šalterima EPS-a, ali za plaćanje računa preporučuje se korišćenje Pošte Srbije, poslovnih banaka i drugih platnih institucija.
Banka Poštanska štedionica je, uz podršku EPS-a, ponudila proviziju od samo 30 dinara za plaćanje računa do 6.000 dinara, što predstavlja olakšicu za mnoge građane – naveo je Bjeličić.
Popusti za redovno plaćanje
EPS takođe nudi popust od 5 odsto za sve građane koji redovno plaćaju račune, a prema rečima Bjeličića, ovaj popust koristi 65 odsto korisnika. Oni koji se odluče za elektronski račun, mogu ostvariti dodatni popust od 50 dinara mesečno, što je deo podsticaja za prelazak na digitalne usluge.
Građani koji nisu upoznati sa tehnologijama, posebno stariji sugrađani, moći će da nastave sa plaćanjem računa na šalterima pošta i banaka, bez dodatnih poteškoća.