Da li vam se ikada desilo da uključite Google Maps kao navigaciju, a ona vas iznenadi novom tačkom na zadatoj ruti, predlažući vam da svratite u određeni restoran ili pumpu? Mnogi su ovo doživeli, uključujući i potpisnicu ovih redova.
Neočekivani Preokret
I dok je većina mislila da to Gugl samo “štuca”, jedan korisnik Tvitera shvatio je situaciju ozbiljno. Entoni Higman je rekao da mu se na ekranu, dok je vozio prema Atlantik Sitiju, pojavilo obaveštenje sa opcijama “Otkaži” i “Dodaj stanicu”, sugerišući mu da skrene do obližnje benzinske stanice lanca Royal Farms. U pitanju je bio oglas, koji se aktivirao čim je algoritam prepoznao njegove koordinate.
Debata na Internetu
Na internetu se otvorila rasprava o tome da li je ovo novi način oglašavanja bez našeg pristanka ili prosto neki “bag”. Ipak, ovaj oglas jasno je označen kao „sponzorisan“, a nudi i opciju odbijanja predloga, te teško da je reč o slučajnosti. Ono što može da zasmeta, osim što se eksperimentiše s oglasima bez naše dozvole, jeste ometanje snalaženja i vožnje jer oglas iskače tamo gde gledate u mapu.
Evo šta su rekli u Guglu:
“Promovisani pinovi u navigaciji nisu novost – omogućuju ljudima da vide relevantne oglase za firme kao što su benzinske stanice, automehaničari, restorani i prodavnice duž njihove rute. Kako bi se izbeglo ometanje vozača, ovi oglasi ne iskaču, šire se samo ako ih dodirnete, i brzo nestanu posle kratkog vremena.”
Digitalni Akt i Budućnost
Novoj opciji doprinosi i novi Akt o digitalnim tržištima, koji će na kraju svi morati da prihvate, i gde će se ukinuti kolačići treće strane i oglasi kreirati samo uz saglasnost i na osnovu naših ličnih podataka. A kako smo saglasnost dali Guglu i aplikaciji Google Maps, verovatno će ova opcija upasti u pravni procep pa ćemo gledati oglase koje nismo tražili.
Jedino ako na sve to ipak ne reaguje EU.