Da se na muci najbolje poznaju junaci na svom ličnom primeru su pokazali i proizvođači krompira u Zpadnoj Srbiji.
Prethodnih godina usled smanjene potražnje i niske otkupne cene njihova roba mesecima je tsjala na lagerima, ali to ih nije obeshrabrilo. Sa prvim prolećnim danima počeli su sa obavljanjem pripremnih radova u njivama, a pojedini su poput Dejan Vučkovića iz Zablaća čak i pročirili svoje zasade.
“Sve se više modernizuje srpski seljak, veće su mašine, brže se obrađuje, stigli su i kombajni za kupljenje krompira, tako da se moraju povećati i površine, da bi se imale količine. Cena krompira prošle godine krenula je od nekih 28 dinara i išla do 45, to je bila korektna cena, u odnosu na godinu pre, a ako bi sada bilo ispod 50 dinara, to bi stvarno bilo nerealno. Mi možemo da proizvedemo još ovoliko koliko radimo sada, važno je samo napraviti kvalitet i onda nema problema”, rekao je Dejan Vučković iz Zablaća za RINU.
Na imanju ove prorodice najzastupljenije su sorte arizona i esma, a očekuju se prinosi preko 40 tona. U proizvodnji krompira Dejanu pomaže i sin, već dobro upoznat u čitav proces. Mladen se nada da će i cena gotovog proizvoda skočiti, s obzirom da su neke cene repromaterijala porasle i preko 50 odsto.
“Kvalitet tih uvoznog krompira i našeg ne može da se poredi. Srpski seljak može da proizvede dovoljnu količinu krompira da nema potrebe za uvozom. Narod treba da se osvesti, da kupuje našu robu, a u nekom slučaju ako nestane naše robe da onda dođe do uvoza”, izjavio je Mladen Vučković.
Kako bi se proizvođačima krompira pomoglo u najtežim trenucima kada je tone robe ostajalo, a da nije prodato, prošle godine resorno ministarstvo uz pomoć velikih marketa organizovalo je otkup širom Srbije.
“Zbog bescarinskog režima bio je evidentan pritisak krompira iz inostranstva. To ćemo pokušati da izbegnemo u narednom periodu i država uvodi novu meru, posebnu sezonsku carinu u periodu od novembra do februara kad je krompir i najtraženiji, kako bi zaštitili naš domaći proizvod”, istakao je ministar Branislav Nedimović.
Kao ključan faktor uspešnog plasmana krompira na domaćem i inostranom tržištu ministar poljoprivrede ističe poštovanje standarda inostranih tržišta i prilagođavanje zahtevima kupaca, kako bi sva roba našla svoje mesto u prodaji, a ne propadala.
Izvor : b92.net