Građani Srbije u proseku idu tri do četiri puta do svog izabranog lekara, kako bi dobili upute za specijalističke preglede koji su im potrebni, saznali dijagnozu i dobili terapiju. Često se radi o teško bolesnim pacijentima, pa umesto njih na vrata izabranih doktora kucaju članovi njihove porodice. Sve to predstavlja popriličan napor i nepotrebno gubljenje vremena za pacijente i lekare opšte prakse, koji na godišnjem nivou imaju više od 14 miliona poseta građana.
Rešenje za njih predstavlja specijalistički eUput – nova procedura koja bi svim lekarima specijalistima, na svim nivoima zdravstvene zaštite, dala mogućnost da upućuju pacijente na druge specijalističke preglede, stacionarno lečenje, kontrole ili komisiju. U Sivoj knjizi 14, koju je NALED objavio ove godine, uvođenje eUputa našlo se među 10 prioritetnih preporuka, a ušlo je i kao mera u Program digitalizacije zdravstvenog sistema Srbije od 2022. do 2026.
– Neophodno je da se pacijenti rasterete nepotrebnog odlaska u dom zdravlja kod izabranog lekara zbog specijalističkih pregleda i kontrolnih pregleda kod hroničnih bolesnika. Unapređenjem eUputa bi se smanjio broj povratka radi dobijanja novog uputa, a povećala brzina uspostavljanja dijagnoze. Procene su da bi izabrani lekari imali do sedam poseta manje dnevno, dok bi ušteda po pacijentu bila tri sata – objašnjava Una Ljubičić, predsednica Saveza za zdravstvo u NALED-u.
Sistema eUput će omogućiti da lekar specijalista može kroz Integrisani informacioni sistem uputi pacijenta na dalje specijalističko lečenje, kontrolu, komisiju ili stacionarno lečenje, dok bi izabrani lekar kroz isti sistem imao uvid u sve upute i izveštaje lekara specijalista. Procedura koja sada ima osam koraka tako bi se skratila na šest.
Izvor: naled.rs