Kina ostaje dosledna svom obećanju da će proizvoditi jeftine električne automobile, a odnedavno se na tržištu pojavio model Čangli EV, električni pikap koji košta svega 2.000 dolara.
Da sve bude još interesantnije, Čangli EV se, osim kod proizvođača, može kupiti i na kineskom sajtu za e-trgovinu, Alibaba.com, a uvoz je za sada moguć samo za SAD, javljaju svetski mediji.
Ovaj nesvakidašnji pikap opremljen je olovnim baterijama koje su znatno jeftinije od litijumskih, a oni koji bi da im baterija duže traje i ima veći domet, mogu dodatno platiti za ugradnju litijum-jonske baterije.
Maksimalna brzina koju Čangli može razviti je 45 km/h, a sa jednim punjenjem može preći oko 50 km. Opremljen je kamerama, LED osvetljenjem, rezervnom gumom, a ugradnja klima uređaja je opciona. U cenu je uključen čak i punjač od 110 V, a punjenje baterije traje šest do osam sati.
Kompanija Čangli na istoku Kine, osim električnih automobila, proizvodi još i električne tricikle, rikše, vozila za podizanje kontejnera i druga ekološka vozila, a niska cena i kvalitet izrade obezbedili su im dobru reputaciju na svetskom tržištu, navodi se na sajtu kompanije.
Ali, ako ste pomislili da je vest previše dobra da bi bila istinita, bili ste u pravu.
Čangli EV nije u skladu sa američkim bezbednosnim standardima za motorna vozila, pa otuda nije legalno voziti ga po putevima, piše Techradar. Još uvek nije poznato da li je Čangli u skladu sa bezbednosnim kriterijumima ostalih zemalja, kao ni da li će isporuka u druge krajeve sveta uskoro biti moguća.
Još jedna „caka“ je i cena isporuke, koja košta gotovo koliko i samo vozilo, kao i cena baterije, koja se dodatno plaća.
Majka Tol, autor na portalu Electrec, naručio je Čangli EV preko Alibabe iz puke znatiženje, a u svom blogu piše da je ukupna cena, uključijući troškove putarine i nadogradnje vozila, iznosila 7.000 dolara.
Međutim, uprkos činjenici da Čangli ne može učestvovati u saobraćaju, Tol se ne kaje što ga je kupio. Štaviše, isporučeni auto prevazišao je sva njegova očekivanja, što zbog detalja kao što su električni podizači prozora ili blutut za puštanje muzike i filmova, što zbog kvaliteta izrade. Uprkos tome što nije dozvoljen na putevima, Tol namerava da Čanglija koristi za terensku vožnju, pa će mu se uloženih 7.000 evra i te kako isplatiti.