Korisnici Fejsbuka i Instagrama u Evropskoj uniji suočiće se sa novim promenama kada su u pitanju reklame. Meta, matična kompanija ovih društvenih mreža, najavila je uvođenje nepreskočivih reklama za sve korisnike koji izaberu opciju sa manje personalizovanim oglasima u svom fidu.
Ova nova strategija oglašavanja znači da će reklame biti prikazivane na osnovu minimalnih podataka korisnika kao što su godine, lokacija, pol i način na koji reaguju na prethodne reklame. Meta ističe da je cilj ovih promena da brendovima omogući povezivanje sa širom publikom, i to u okruženju sa smanjenom količinom podataka o korisnicima, kako bi ispunili sve rigoroznije zahteve evropskih regulatora.
Opcije za korisnike
Korisnici u EU sada imaju tri izbora kada je reč o prikazivanju reklama:
- Personalizovane reklame – koje koriste detaljne podatke za ciljano oglašavanje.
- Manje personalizovane reklame – sa minimalnim podacima.
- Pretplata bez reklama – gde su reklame potpuno isključene.
Meta je dodatno snizila cenu pretplate za opciju bez reklama za čak 40 odsto, podstičući korisnike da se odluče na ovaj način korišćenja mreža ako žele potpuno da izbegnu oglase.
Odgovor na regulative Evropske unije
Meta je pojasnila da je na ove izmene primorana zbog novih regulativa Evropske unije. Iako iz kompanije navode da smatraju kako su personalizovane reklame daleko efikasnije i za korisnike i za oglašivače, pristali su da uvedu manje personalizovane oglase u skladu sa zahtevima EU. Personalizovane reklame, prema Metinim tvrdnjama, omogućavaju brendovima da efektivnije dođu do ciljne publike, a ujedno značajno doprinose prihodu kompanije.
Meta se suočava sa dodatnim regulatornim izazovima, koje smatraju vrlo zahtevnim. Iz kompanije navode da, iako prate sve propise Evropske unije, njihovi kapaciteti su testirani regulativama koje, prema njihovim tvrdnjama, prevazilaze postojeće zakonske okvire.